Staande vooroverbuiging

staande_voorover_buiging

De staande vooroverbuiging is een goede variant van de zittende vooroverbuiging. Gaat deze wat lastig, probeer hem dan eens staand. Deze oefening is een weldaad voor de achterkant van je benen.

Je gebruikt bij deze oefening de zwaartekracht en je ademhaling. Luister goed naar je lichaam en ontspan. Hieronder vertellen we hoe je de staande vooroverbuiging uitvoert.


De staande vooroverbuiging oefening
Ga op je mat staan en zet je voeten een voetbreedte uit elkaar, sta stevig staan en voel het contact met de mat en de aarde. Adem in en voel je nog steviger staan en adem uit. Adem in en concentreer je, en adem uit. Terwijl je uitademt buig je langzaam voorover en laat je hoofd hangen. Voel hoe je in deze houding hangt. Gebruik je ademhaling om steeds losser te worden en verder te zakken. Forceer niks maar laat de ademhaling zijn werk doen. Kom daarna rustig omhoog tijdens een inademing en adem uit.

Probeer als je merkt dat de staande vooroverbuiging steeds beter gaat ook weer eens de zittende vooroverbuiging.

De staande vooroverbuiging zorgt ervoor dat je je spieren van je achterbeen strekt. Je rug, bilspier, hamstrings en kuiten ontspannen zich. Ook zorgt de oefening ervoor dat je je wervels soepeler maakt.


Namaste.

Geplaatst op: 02-05-2017

Reacties (0)

Schrijf een reactie
Uw naam:

Email:


Reactie: Note: HTML is niet vertaald!

Vul de onderstaande code in: